Blog

Direktan saobraćaj u Google Analitici
Email Newsletter

Direktan saobraćaj u Google Analitici

Sonja Jovovic

21st april 2020

Bezuspešno tragajući za objašnjenjem u vezi direktnog saobraćaja u Google analitici na srpskom, rešili smo da napišemo ovaj tekst. Nadamo se da ćemo podstaći veće tehničke stručnjake da bliže pojasne ovaj problem, na nekom od naših ex yu dijalekta. 

Direktan saobraćaj u Google analitici najčešće je objašnjen kao broj sesija koje su na sajt došle tako što se u pretraživač direktno upisuje ime sajta www.imesjata.rs ili je neko kliknuo na link sačuvan u biblioteci pretraživača i tako došao na sajt.

Ono što je problem je neočekivano velika količina direktnog saobraćaja koji je označen kao direktni.

    Šta sve može da bude označeno kao direktan saobraćaj

     

    Osim dva načina navedena u gornjem pasusu, neki od izvora su:

    • dolazak na sajt sa HTTPS na HTTP protokol, ne prenosi se informacija o prethodnom izvoru saobraćaja
    • dolazak na sajt sa no-web dokumenata kao što su PDF, Word, Power Point, …
    • dolazak na sajt preko linka koji je prosleđen na nekoj aplikaciji Messenger, What Up, Skype, Hangout, …
    • dolazak na sajt preko linka prosleđenog iz email servisa kao što je Microsoft Outlook ili Gmail
    • dolazak na sajt sa pretraživača koji blokira informacije
    • loše postavljeni tagovi za praćenje kampanja
    • loše postavljeni tagovi u Google Tag Manager

    U tekstovima Optimize Smart i MOZ koji se bave ovom problematikom je i tehnički objašnjeno koji su uzroci velikog broja direktnog saobraćaja. Ono što se u stvari događa je da se u direktnom saobraćaju očitavaju sve posete o kojima analitika nema podatke odakle je došao.

    Kako rešiti problem

    Ovaj problem nije „mlad“ još 2012  Alexis Madrigal iz Atlantic u svom tekstu o ovom problemu uveo i termin „dark social“ 

    Nije baš jednostavno rešiti ovaj problem, jer dosta tehničkih stvari ne zavise od nas, kao na primer kada posetilac u svom pretraživaču označi da ne želi da se informacije o njegovim aktivnostima ne prosleđuje dalje.

    Ukoliko želite više informacija da razumete i ideja da rešite problem, koliko je to moguće, predlažem vam da izguglate Direct traffic in Google Analytics.

     

    Najnovije teme:

    0 %s Komentara

    Prosledi komentar

    Vaša adresa e-pošte neće biti objavljena. Neophodna polja su označena *

    Preuzmite naš Google My Business e-book

    Preuzimanjem ebook-a se prijavljuejte na našu mailing listu

    Poslat Vam je email sa linkom za preuzimanje ebook-a (proverite spam, promotion ili social folder)

    Share This