Verujemo da ste do sada primetili da je statistika u skoro svim Google Business Profile – GBP nalozima u padu.
Izveštaje koje dobijamo od Google Business Profile podrške sadrži aktivnosti meseca koji je protekao, a koja se poredi sa statistikom u istom mesecu prethodne godine. Rezultati od početka godine su takvi da se nalozi crvene.
Kako nam je sa svih strana stiglo dosta upita na ovu temu, istražili smo šta je pravi uzrok ovakvih rezultata.
U prethodnim izveštajima smo mogli da vidimo koliko je bilo:
– pregleda slika i video zapisa,
– pregleda postova,
– klikova na broj telefona/poziva,
– klika na web sajt,
– klika na prikaz puta do biznisa,
– klika na proizvod
– zakazivanja rezervacija
– naručivanja dostave itd
Kada obratimo pažnju na procente koje prikazuju posete i impresije u odnosu na prošlu godinu, pa čak i na profilima koji su odavno otvoreni, ali je na njima tek od nedavno započet rad, dobija se neverovatna statistika da su parametri od početka 2023. u velikom padu.
Krajem prošle i početkom ove 2023. godine, napravljeno je nekoliko promena na Google Business Profile platformi. Nedavne izmene se ogledaju od novog interfejsa naloga, ukidanja mobilne aplikacije, do promene u načinu računjanja aktivnosti u različitim segmentima u nalozima.
Izvor: https://www.partoo.co/en/blog/google-business-profile-stats-dropping/
Kada se aktivno radi na nalogu objavljivanjem postova, slika, video zapisa, proizvoda u prodavnicama, objavljivanje akcija i ostalih sadržaja, statistika je uvek bila u porastu.
Šta se desilo?
Desila se izmena u načinu na koji Google računa aktivnosti na nalozima i u najavi je još promena. Sada se prati pojedinačni posetilac, dok se ranije pratila i računala ukupna aktivnost jednog posetilaca.
Primer: došli ste na nečiji GBP i pogledali ste sliku, video, zatražili informaciju o putanji, pogledali objavu, pogledali proizvod u prodavnici i Google je to računako kao 5 poseta na nalogu, sada se sve ove aktvnosti računaju kao jedinstvena poseta u periodu od 24h.
Takođe kada posetilac dođe preko Google mapa, ukoliko više puta u toku 24h zatraži direkciju za lokaciju, iz raznih razloga (prekid interneta, poziv, pretraga na početku kretanja na lokaciju i pretraga kada je blizu) od sada se računa kao jedna interakcija.
Statistika pojedinačnih slika se više ne prikazuje u izveštajima, ali se računa u ukupnom broju poseta i interakcija, takođe statisika pregleda postova više ne postoji, čak ni u aplikaciji na mapama. Kako smo uvek koristili UTM tagove, u analitici sajta možemo da vidimo koliki je saobraćaj došao sa ovog kanala.
Rezultat gore opisane promene je da je generalno statistika pala u odnosu na isti mesec prošle godine kada je svaka poseta računata kao jedinstvena.
Iako ovo ažuriranje može dovesti do toga da neka preduzeća vide privremeni pad podataka u pregledu GBP, to je zapravo pozitivna promena za preduzeća na duži rok.
Od sada ćete imati realniju sliku zainteresovanih potencijalnih klijenata, moćićete bolje da prilagodite marketinšku strategiju vašeg online poslovanja i donosite kvalitetnije odluke.
Nadamo se da smo vam pomogli u nedoumicama i ohrabrili da ne odustajete od ove platforme.
Pozivamo vas da nas zapratite na našim nalozima na društvenim mrežama kako biste bili u toku sa novinama:
0 %s Komentara