Poslednje 4 godine se trudimo da edukujemo tržište o značaju Google Business Profile platforme, prethodno poznate kao Google My Business.
Ova platforma je besplatna za korišćenje, a promoviše biznis na Google pretragama i Google mapama.
U ovom tekstu ćemo vam predstaviti još jedan razlog zbog čega, ako već niste, treba da počnete da vodite brigu o vašem ili klijentovom GBP nalogu.
Šta su LSA ili Local Services Ads
Local Services Ads je vrsta oglasa koja je u Americi počela sa prikazivanjem 2015-te godine, u Evropi su LSA počeli sa prikazivanjem tokom 2019 – 2020-te godine.
Local Services Ads se prikazuju na vrhu Google pretrage iznad Google Ads oglasa, što obezbeđuje veliki doseg klijenata koji traže lokalnu uslugu koju biznis nudi.
Kako izgledaju LSA oglasi
U zavisnosti od branše oglasi mogu drugačije da izgledaju:
Zemlje u kojima su dostupni LSA
U trenutku pisanja ovog teksta LSA su dostupni u zemljama:
✨ Austria ✨ Belgija ✨ Kanada ✨ Francuska ✨ Nemačka ✨ Irska ✨ Italija ✨ Španija ✨ Švajcarska ✨ UK ✨ US
U zavisnosti od zemlje u kojoj se biznis nalazi, mogu da se razlikuju usluge koje ispunjavaju uslov da se prikazuju na LSA.
Zanati kao što su razne kućne popravke, bravari, čišćenje bazena i sl, su dosupni u zemljama u Evropi, dok na tržištu US na LSA oglasima mogu da se pojave i stomatolozi, kiropraktičari, učitelji plesa, …
Kako se lista zemalja i delatnosti koje mogu da se pojave u LSA oglasima stalno dopunjuje, predlažemo vam da redovno proveravate liste.
Pitali smo podršku kada će ovi oglasi biti dostupni na našoj teritoriji i dobili smo sledeći odgovor:
Nadamo se da nećemo biti izostavljeni kao što je to slučaj sa oglasima za kupovinu (shopping ads google) 🙏🏻.
Uslovi za prikazivanje na platformi
Učestvovanje u LSA oglasima je moguće samo onim preduzećima koji imaju verifikovan GBP nalog i koji su prošli Google proces provere.
U zavisnosti od vrste poslovanja i lokacije proces provere može da se razlikuje. U ovom procesu dolazi do značaja da li je nalog ažuriran, ima ocene i komentare, kvalitet ocena i komentara, slike i druge informacije od značaja za biznis.
Kada se proces provere završi u zavisnosti od kategorije, biznis dobija značku Google Screened Ads (advokati, agenti za nekretnine, vinansijski savetnici, …) ili Google Guaranteed ads (popravka klima uređaja, bravari, vodoinstalateri,…)
Osim uslova da Google Business Profile nalog sadrži sve neophodne informacije kao što su: opis (bio) biznisa, radno vreme, adresa, telefon, potrebno je da na nalogu postoji najmanje 5 ocena kako bi nalog mogao da plasira oglase.
Benefit Google Guaranteed značke
Osim što je Google Guaranteed značka potrebna da bi biznis ispunjavao uslove za oglašavanje, klijenti koji dođu preko oglasa LSA i iz nekog razloga nisu zadovoljni uslugom koju su dobili, Google može po svom apsolutnom i isključivom nahođenju, da isplati nadoknadu nezadovoljnom klijentu.
Visina isplate nadoknade je različita u zavisnosti od države do države i limitirano je koliko može po korisniku ukupno novca da se isplati.
Trenutni iznosi po zemljama su:
- Austria: €1,500 EUR
- Belgium: €1,500 EUR
- Canada: $2,000 CAD
- France: €1,500 EUR
- Germany: €1,500 EUR
- Ireland: €1,500 EUR
- Italy: €1,500 EUR
- Spain: €1,500 EUR
- Switzerland: ₣2,000 CHF
- United Kingdom: £1,500 GBP
- United States: $2,000 USD
Razlika između Google Ads i Local Service Ads
U Google ads gde se plaća po kliku ili prikazu, u zavisnosti od platforme i vrste kampanje.
LSA je baziran na plaćanju po lidu tj. pozivu, poslatoj poruci ili zakazivanju.
Da rezimiramo
Bez obzira da li su trenutno LSA dostupni u zemljama gde vi ili vaši klijenti imate biznis, topla preporuka je da ažurirate GBP naloge.
Uvrstite Google Business Profile kao obavezan kanal promocije u strategiji i marketing planu.
0 %s Komentara